Fundacja Wolność i Pokój

Centrum Informacji

Jacuś z 2b

Marek Szarek

Źródło: Spółki Miejskie

Jacuś z 2b to inteligentny, nadpobudliwy, uroczy łobuziak, który ma trudności z dostosowaniem się do rygorów szkolnych. Podczas lekcji nie może usiedzieć na miejscu, nie pracuje, nie słucha poleceń, wędruje po klasie, zabiera dzieciom kredki, przeszkadza. W literaturze fachowej określa się takie zachowanie, jako opozycyjno-buntownicze wzmacniane syndromem ADHD.

Pracując, jako nauczyciel wspomagający mam obowiązek siedzieć obok swojego wychowanka na wszystkich zajęciach, dyscyplinować go i pomagać w nauce. Na lekcjach mam ręce pełne roboty! Odpoczywam dopiero na religii! Kiedy do klasy wchodzi katechetka – dokonuje się cud przeistoczenia! Jacuś chętnie przesiada się z ostatniej do pierwszej ławki, wycisza, uważnie odczytuje fragmenty ewangelii, pilnie koloruje obrazki ze scenami z życia świętych, skwapliwie odmawia paciorki. Dziecko jest, jak do rany przyłóż.

Wspominałem już, że ze względów wychowawczych aktywnie uczestniczę w lekcjach religii. Razem z dziećmi głośno odmawiam wszystkie siedem paciorków, poczynając od „Aniele Boży Stróżu mój”, a kończąc na „Apelu Jasnogórskim”. Wraz z uczniami śpiewam piosenkę – „Gdy Pan Jezus był malutki nigdy nie próżnował” A pod koniec lekcji żałuję za grzechy – ” Ach, żałuję za me złości, jedynie dla Twej miłości”.

Jako agnostyk, pół-heretyk i osoba niepraktykująca mam z tym problem. Ale i nadzieję, że będzie mi to policzone w niebie!

W ubiegłym tygodniu nasza katechetka zachorowała, więc musiałem ją zastąpić. Lekcja religii wypadała w Środę Popielcową 6 marca. Na zajęciach opowiadałem dzieciom o obyczajach związanych z Popielcem i o znaczeniu Wielkiego Postu w przygotowaniach do zbliżających się świąt.

– Czy wiecie, jakich świąt? – Zapytałem klasę.

Nikt nie wiedział. Na nic zdały się moje naprowadzające opowieści o malowaniu pisanek, święceniu koszyczka, cukrowym baranku. Dzieci milczały. Wtedy Jacuś podniósł rękę do góry i zakrzyknął radośnie.

– To będzie Święto Kobiet!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Information

This entry was posted on 11 marca 2019 by in Co piszą inni..., Edukacja and tagged .

Zasady kopiowania z witryny FWiP

Wszelkie materiały publikowane w Centrum Informacji FWiP publikowane są na zasadach licencji Creative Commons 3.0 BY-NC (Uznanie Autorstwa - Użycie Niekomercyjne) chyba, że jest zaznaczone inaczej.

Odpowiedzialność za treść artykułów

Artykuły są wyrazem poglądów ich Autorów. Za treść przedruków, ogłoszeń itp., jeśli nie jest zaznaczone inaczej, odpowiada redaktor odpowiedzialny. Dokumenty i stanowisko Fundacji Wolność i Pokój muszą być sygnowane przez władze Fundacji zgodnie z jej Statutem

Kontakt z redakcją witryny FWiP

%d blogerów lubi to: