Fundacja Wolność i Pokój

Centrum Informacji

Formy zamętu. Grzyby i polowanie

Maciej Chwistek
Źródło: Spółki miejskie

Dla wielu grzyby to nieliczny kontakt z lasem. Ile bajek o tym muchomorze można napisać. Ile napisano. Jak działały na wyobraźnię, gdy ganiałem w krótkich spodenkach z tzw. febrą pod nosem i podartych butach… Lepsze one niż strzelanie. Przed południem padło z dziesięć strzałów. Przynajmniej tyle usłyszałem. Tak zwane eliminowanie słabych sztuk. Licząc jeszcze przez trzy miesiące – można by pomyśleć, że w lesie nie ma zdrowych Jeleni. Mieszkam w Puszczy Rzepińskiej w środku lasu. Dziś z trzema znajomymi z miasta wybraliśmy się na grzyby. Grzybobranie działo się w promieniu 300 metrów od domu. Gdy wracaliśmy o godzinie 15.40 do domu, okazało się, że jedna z koleżanek gdzieś się zawieruszyła. Cofnąłem się od bramy, wraz ze mną przy nodze szedł pies. Liczyłem, że pomoże odnaleźć mi zgubę. Na drodze w różnych odległościach stały dwa samochody. No cóż, strzeżonego bozia strzeże. Kilka razy donośnie krzyknąłem. Nagle usłyszałem strzał. Chwilę później ujrzałem terenowy samochód i dwoje ludzi. Podszedłem. Pies się zatrzymał w pewnej odległości. Pani grzecznie zwróciła mi uwagę, że jest polowanie, a pies nie powinien luzem biegać. Ja grzecznie wytłumaczyłem sytuację. Na odchodne usłyszałem jeszcze raz, że nie mam prawa chodzić po lesie, a pies biegać (szedł przy nodze). Ja grzecznie odpowiedziałem, że las jest wspólnym dobrem, a oni powinni dać znać trąbką, że jest polowanie. No i zaczęło się. Usłyszałem, że jestem wariatem, durniem, debilem, a ona jest na służbie. Zadzwoniła do zwierzchnika mówiąc że jakiś głupek… Gdy wyciągnąłem aparat, włączyłem kamerę i powiedziałem, że jestem obywatelem, nie debilem, zaprzeczyła wszystkiemu. Powiedziałem gdzie mieszkam, aby ułatwić szefowi odnalezienie mnie. Nie zjawił się. Gdy odchodziłem od samochodu była godz.16.05. Czuję się zagrożony przez takich ludzi i znieważony.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 22 października 2014 by in Nieskategoryzowane and tagged .

Zasady kopiowania z witryny FWiP

Wszelkie materiały publikowane w Centrum Informacji FWiP publikowane są na zasadach licencji Creative Commons 3.0 BY-NC (Uznanie Autorstwa - Użycie Niekomercyjne) chyba, że jest zaznaczone inaczej.

Odpowiedzialność za treść artykułów

Artykuły są wyrazem poglądów ich Autorów. Za treść przedruków, ogłoszeń itp., jeśli nie jest zaznaczone inaczej, odpowiada redaktor odpowiedzialny. Dokumenty i stanowisko Fundacji Wolność i Pokój muszą być sygnowane przez władze Fundacji zgodnie z jej Statutem

Kontakt z redakcją witryny FWiP

